Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D19a30v41i97d 56R50y20c55h67e60t80s61k79ý 9306381240150

Koukám že mandát se krátí a přeběhlíci s nulovou vyhlídkou na jakoukoli politickou budoucnost hledají přívýdělek kde se dá...

+2/0
5.7.2013 9:43

M15i91c98h14a88l 75Z19e83t92e26k 3118812480197

Klasicky demagogický článek, který autorovi buď diktovala Prchalová z OSy nebo p. Janda. Stahováním pro svojí potřebu nedělá nikdo nic trestného, přečtěte si prosím autorský zákon. Naopak zcela legallizovanou zlodějnu a lumpárnu dělají autorské svazy, vybíráním vysokých poplatků z prázdných nosičů (tam by se to dalo možná ještě chápat), dále pamětových karet, flash disků, kopírek, tiskáren, TV a rádií v autobusech, kancelářích, obchodech....

Jediný, kdo v této souvislosti opravdu krade, jsou OSA, Intergram, RIAA...

+3/0
5.7.2013 9:32

Š74t34ě92p10á62n 45L68i19š57k40a 3435407667792

Když platím poplatky Ose za prázdná CD apod. tak se cítím dokonce povinen si to vybrat zpátky

+6/0
4.7.2013 22:33

J95a45n 84P80a98v84e70l 8353812108296

Typicky poslanecké kecy. Já by si přál, já to vidím. Jinými slovy se to dá shrnout "přeju hodně štěstí, dávám od toho ruce pryč" . Tady jsou dvě možnosti, buď to tolerovat, nebo proti tomu bojovat. Držením palců producentům hodně pomůžete ...

Váš stahovač, který díky neschopnosti lidí v parlamentu bude stahovat zadara ještě hodně dlouho ...

+2/−1
4.7.2013 22:12

D54a32n24i62e33l 18K73o28r50o15u37s 9861304759780

Pane Vysloužile, vaše pojednání je postavené na hlavu. Příklad dám jen jeden, cituji:

"...držím palce všem autorům, kteří se snad nyní pustí do téhle nově otevřené fronty v boji proti uveřejňování nelegálních kopií jejich děl na internetu..."

Tak, pane Vysloužile. Tipněte si, jak dopadnou se svými zisky, pokud v boji uspějí.

0/0
4.7.2013 18:58

J46o95ž43o 68V69a57š18e38k 4879571414309

Ehm, ehm, na maličký dojem jsem měl pocit, že srovnáváte levné a nekvalitní padělky drahých značek s kopiemi filmů, které si někdo stahuje. To jste ale určitě nepsal, že ne? Protože vyrobit boty z levnější kůže a špatně je sešít a dát tam levnější podešev a falešnou značku a vydělat na tom peníze, když si nějaký trouba koupí padělek není jistě stejné jako stáhnout si pro vlastní potřebu kopii, přesnou kopii pravého filmu. Nebo ano? Vysvětlete mi to. Ostatně výrobci cd a dvd by se měli zamyslet, některé věci jsou v některých zemích nesehnatelné a jiné předražené, jinde si zase někdo stáhne písničku, která se mu líbí a protože už ví, že se mu líbí, jde si koupit cd. Pokud chcete srovnávat padělané věci, musel by někdo jiný natočit film znovu s mizernými herci a ten si pak někdo stáhne. Stáhne si teda padělek, ne originál. Není kopie jako kopie a není krádež jako krádež.

+3/−1
4.7.2013 17:52

V81l63a48d48i51m92í79r 18H22r53u56b33ý 4317693224269

Já nic nestahuji, tedy nekradu. Ale tvrdím, že bych nekradl i kdybych stahoval. Mám totiž dávno předplaceno!!!!  Platím při nákupu PC i jakékoliv součástky, při nákupu toneru či cartrige. Dokonce při nákupu papíru do tiskárny či CD. Využívám je pouze k zaznamenání mých prací. Měl bych tedy asi nárok na příslušnou část honoráře, ne? 

Jo, jo.  Souhlasím, že krást se namá. Tak ať s tím začnou páni umělci a neokrádají mě při každém nákupu.

   Ostatně - oni mě okrádají při při ubytování v hotelu.  Musím podruhé zaplatit daň z televize (chodím totiž šoustat na veřejná místa - neb dle ctihodného soudu je hotelový pokoj místem veřejným).

+13/0
4.7.2013 16:54

M73a67r57k64é15t29a 47S73p91o23o39c71k 5458931366146

Ráda xi koupím CD za rozumnou cenu, ale nové CD za 450 - 600,- mi přijde přehnané, když k tomu připočtu, že platím poplatek i z koupeného prázdného CD, kam si vypálím svoje fotky, je mi to proti srsti. U velkých firem si stačí vzpomenout na míče od Adidasu, které šili děti, prodets zaměstnanců spol. NIKE, kde šičky mají pár dolarů za den ... ani tyto společnosti nechci podporovat (nicméně padělky nekupuji) ....

Pokud bude CD do 100,- za kus raději si ho koupím než půl dne hledat kde jej stáhnout ...

+2/−1
4.7.2013 16:47
Foto

J91i87r90k63a 11C66h85l93u49m 5664668918

Pěkný článek docela i souhlasím. Ale autoři si musí taky uvědomit, jaká je dnes doba. Dneska už kazety nepřetáčíme tužkou tak by mohli trošku změnit styl distribuce. Nastíním jak vypadá můj normální večer. Něco vytvářím na Pc , ale nejsem ještě moc unavenej. Co mě asi napadne, co takhle se podívat na nějakej film. Tak super zajdu na čsfd kouknu co je nové přečtu recenze kouknu na trailer a chtěl bych vyrazit si tedy koupit film co jsem si vybral. Bohužel je už pozdě večer a všude mají zavřeno. Tak se tedy podívám jestli ten film má nějaká internetová půjčovna nebo jestli není film na iTunes. Bohužel není. Tak se ptám co mi zbývá? Mám si každej večet plánovat stylem dneska bude sex, zítra dovolená v Jugošce následuje první dítě aaaaa středa to budu mít volno to si koupím nějaké dvd. Nebo mám prostě čas a chuť tak si film někde online půjčím nebo koupím ?

0/0
4.7.2013 15:58

M49a19r47t98i45n 90V64a29j98s75a25r 5619263746566

Zbývá vám, samozřejmě, čučet do zdi. Nebo to je nějaká existenciální nutnost shlédnout film, který jsem si vybral, právě teď?

Je spousta věcí, které musíte předem plánovat. Zamluvit předem restauraci nebo bowling (například), naplánovat si předem dovolenou, nebo dokonce nakoupit jídlo na týden dopředu (ach, ta prozíravost!) je, řekl bych, celkem normální. Rozdíl u filmů je *pouze* ten, že u nich je možné tenhle nedostatek předvídavosti nahradit tím, že ho stáhnu. Neříkejte mi, že žít o deset, patnáct let dřív, chodil byste večer s cihlou vybírat videopůjčovny ;-)

+1/−1
4.7.2013 17:55

M37a62r17e71k 27K27o51l40e42b78a 9585255173812

Když nikdo o nic nepřijde, nemůže to být krádež

+1/−1
4.7.2013 15:27

P63e24t47r 62B55r34y81c75h39t36a 8543388168159

Třeba mě ukamenujte,ale u mě je  krádež jen to pokud se něco fyzicky ukrade,pokud jde o filmy,hudbu,tak je přeci na producentech,aby si svá díla pořádně zabezpečili,že to nedokáži,je jiná věc.A to že žalují servr,to také nepochopím,jak to má zjistit co tam každý dá,když je to zabalené s názvem ve stylu 12kl5,vždyt to ani není možné všechno rozbalit a překontrolovat,když dám na poštu dopis s ricinem,také budou trestat mě a ne poštu.

+2/−1
4.7.2013 15:08

M26i72l38o47š 36P20e57c40h42a93r 6489730966787

O krádeži by snad ještě se dalo mluvit v přeneseném významu – vloupáte se Vieweghovi do bytu a zkopírujete jeho nový, dosud nevydaný román, který vydáte pod svým jménem. Tím mu zabráníte obchodovat s jeho majetkem.

+1/0
4.7.2013 15:25

D14a30v85i75d 57K47r44á61l 1769986709498

to je plagiátorství.

0/0
4.7.2013 15:57

M73i61l32o80š 27P88e21c45h24a69r 6499210876957

Nikoli. Plagiátorství je napodobení díla. Pokud někomu ukradnete nevydaný román a vydáte ho pod svým jménem, není to plagiátorství, protože nic nenapodobujete.

0/0
5.7.2013 8:55

D33a32v81i53d 23K80r36á13l 1709196499778

poslanec a ani nezná právní řád... Už se nedivím tomu nepořádku, který tam (v psp) vládne.

+5/0
4.7.2013 15:02

D80a68v69i63d 95K39r75á85l 1459946179608

vysloužile, tady máš čtení na doboru noc

Dále považuje Nejvyšší soud za nutné uvést, že jak také vyplývá ze znění ustanovení § 30 odst. 1 písm. a) autorského zákona, nelze z něj dovozovat, že se omezení autorského práva pro pořizování rozmnoženiny díla pro osobní potřebu vztahuje pouze na pořízení rozmnoženiny z originálu díla nebo z jeho legálně zakoupené kopie pořizovatelem rozmnoženiny, neboť v rámci omezení autorského práva pro pořizování rozmnoženin pro osobní potřebu nestanoví toto ustanovení nic o právní povaze zdroje, ze kterého je možno rozmnoženinu díla pro osobní potřebu pořizovat. Může se tedy jednat jak o originál, tak i o rozmnoženinu díla, přičemž není bez dalšího nikterak vyloučeno, aby zdrojová rozmnoženina, ze které si zhotovitel pořídí vlastní rozmnoženinu pro osobní potřebu, byla pořízena i na základě jednání, které je v rozporu s autorským zákonem.

http://www.nsoud.cz/Judikatura/judikatura_ns.nsf/WebSearch/0873CA8A4A362534C1257A4E0066BE88?openDocument&Highlight=0,

+7/0
4.7.2013 15:08
Foto

K75a59r62e61l 63B44o80h74á86č60e23k 1221797326844

R^

0/0
4.7.2013 15:17

M88i22l70o89š 23B41é49m 6174519752593

Nevim. Pro mě je cena za CD nebo DVD nosič naprosto nepodstatná, protože sem již všechny optické mechaniky vyřadil z provozu. I kdyby to CDčko bylo zadarmo, tak si to radši stáhnu za peníz z netu. Klidně i legálně, když mi to někdo nabídne. :-)

+2/0
4.7.2013 14:50

R72i19c44h11a60r37d 24K30á77b63a 8279748480360

Zejména chorá je představa, že pokud si někdo stáhne film, písničku apod., že tím někomu způsobil škodu. Pokud by neměl možnost si ji stáhnout, neznamená to, že by na ten film šel do kina, nebo si koupil CDčko. Ba naopak, spousta lidí si to, co už slyšela koupí, nebo do kina zajde, právě proto, že zjistili, že to za to stojí.

Takový Nohavica to pochopil a dává většinu tvorby k dispozici zadarmo. To opravdové CDčko si pak o to raději koupí.

+8/−1
4.7.2013 14:45

R38o73m89a30n 54R57y83b73á54r 8862732748149

... Výrobci oblečení investují obrovské peníze do vývoje své značky, snaží se dosáhnout co největší kvality i bezpečnosti pro spotřebitele..., když jsem si tohle přečetl, tak jsem se málem rozplakal nad tou dobrotou.

+7/−1
4.7.2013 14:44

M93i29l36o51š 21P84e13c70h70a40r 6859100856967

1) „tažení proti poskytovatelům nelegální hudby a filmů na internetu“ – nelegální hudba? To jako byli třeba za bolševika Kryl a Kubišová? A nelegální filmy – to byly takové, které šly do trezoru a nesměly se promítat.

2) „Ale jít na web a tam si zadarmo to samé „cédéčko“ stáhnout bez vědomí autora, to už přijde velké části lidí v pořádku“ – samozřejmě. Zákony ČR mě k tomu opravňují, takže bych byl pitomec, kdybych tuto možnost a priori odmítal.

3) „Prostě není krádež jako krádež. Nehledě na to, že lidé si často ospravedlňují stahování tím, že to nejsou oni, kdo obsah ukradli.“ – Jistě, něco totiž krádež je a něco jiného krádež není. Porušení autorského zákona není krádež. Porušení autorského zákona je porušením autorského zákona. Ničím víc, ničím míň. Zkuste schválně u soudu tvrdit, že je to krádež; vysmějou se vám.

4) „slušnému člověku nebude připadat v pořádku, když se do krámu někdo v noci vloupá, veškeré zboží si odnese a pak jej bude na ulici rozdávat zadarmo nebo za směšné drobné“ — ta demagogie je tak hloupá, až to bučí. Když už chcete srovnávat, tak alespoň srovnatelné. Když se někdo v noci vloupá do krámu, okopíruje cédéčka a tyto kopie bude rozdávat, pak se o takovém příměru dá uvažovat, pokud pomineme nezákonné vloupání. Jinak jste vedle jak ta jedle a jen šíříte vlny emocí.

~~

+4/−1
4.7.2013 14:42

B58e54d30ř71i47c31h 63T84ě66š58í86n96s27k75ý 9983647576371

není vedle, vedle jste příroděžel vy, jen jste potvrdil že prostě akceptujete krádež a ještě ji obhajujete

+1/−2
4.7.2013 14:54

M84i32l30o11š 50P21e16c88h44a64r 6669420146297

OSA vybírá výpalné a nám zákon umožňuje dělat si pro vlastní potřebu kopii. Hledáte problémy tam, kde nejsou, a křivě obviňujete nevinné z krádeže. Autor je vedle. Tím, že mi napíšete, že vedle jsem já, jste ukázal jen to, že štěkáte, ale argument veskrze žádný.

+4/0
4.7.2013 15:07

J68i60ř34í 29B33o24č35e52k 6501184615763

v tomhle směru jsem pokrytec. stahování za krádež považuju, i když si občas nějaký film stáhnu. mimochodem, jak je to s autorským právem u filmů ? taky platí, že je film 80(?) let od smrti autora "volný". a kdo je vlastně autorem ? scénárista, režisér, producent....

+1/0
4.7.2013 14:37

R63o23b67e37r71t 15H82o57r24á62č75e57k 5132186656575

autor filmu z hlediska práva a nikoli z hlediska umění.. Např. MGM může vlastnit práva, protože toto studio film natočilo. Většinou jsou smlouvy nastaveny takto, nezávislé filmy jsou výjimka..

0/0
4.7.2013 14:41

R85o98b27e34r54t 66H38o66r51á79č40e42k 5112416816215

Obecně je ochrana autorských práv daleko více produktem lobbistických tlaků než demokratického procesu. Nastavení ochrany je nepřiměřené. Srovnávat krádež tzv. duševního vlastnictví s fyzickou krádeží je nemístné a zavání to demagogií. Problém je, že se o tom nevede rozumná diskuze, ale směs emocionálně demagogické argumentace s prosazováním ekonomických zájmů úzké skupiny. Nedivil bych se, kdyby za pár let zavírali učitelky, za to že si ve školce s dětmi zazpívaly lidovku.. ;-(

+3/0
4.7.2013 14:37

P48a73v57e91l 31B17r91a60v59e56n15e16c 7834757250247

nesouhlasím např. s tím že většina nekrade - většina krade a skoro každý den. Kdo z nás nikdy nekoupil zboží (službu) bez dokladu? Kdo z nás si nikdy nevyřídil soukromé věci v pracovní době, sem tam neokopíroval nějaký dokument na firemní kopírce atd atd atd. Potom v čem je jiné kradení cd a dvd z netu? Je to těžký boj stejně jako s kradením na ostatních frontách... Taky bychom se za chvilku mohli dočkat toho, že za dvd (nebo třeba noviny) budeme platit podle počtu rodinných příslušníků - proč by dílo mělo vidět (číst/používat) více lidí když se zaplatila jedna částka. :-) :-) Anebo knihy, po prvním přečtení by se automaticky měli zničit ne?

+3/−1
4.7.2013 14:36

M58i77l66o51š 89P37e32c95h84a10r 6859910736507

A běda, když pak ty noviny nevyhodíte do příslušného nedobytného kontejneru, protože v opačném případě budete obžalován z neautorizovaného rozšiřování…

0/0
4.7.2013 14:43
Foto

K55a81r79e63l 19B38o60h72á36č77e16k 1661747976614

Stahovat je legální a proto je blog snůškou výmyslů, nesmyslů a pokroucených fakt :) 

A to nemluvím o tom, že i rozsudek není žádný průlom ... je postavený na tom, že server byl upozorněn na nelegální sdílení autorem a server na to nijak nereagoval ... což neznamená odpovědnost majitelů serveru za případný jakýkoliv nelegální obsah, o kterém neví .... ale pouze za obsah, o kterém prokazatelně ví :)

+17/−1
4.7.2013 14:30



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.